Καλώς ήλθατε, Επισκέπτης
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

ΘΕΜΑ: Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 3 μήνες πριν, #27059

  • κρυστάλλινος αρουραίος
  • κρυστάλλινος αρουραίος's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Συντονιστής
  • "βασιλικό χαϊδεύει με το 'να χέρι της"
  • Καταχωρήσεις: 1768
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 9
  • Κάρμα: 59
(συνέχεια)

Ο Σαμάνος | από το Γιώργο Τζαγάκη

Η πολυαναμενόμενη καλλιτεχνική συνεργασία του Διονύση Σαββόπουλου, με τα 45 χρόνια προσφοράς στο ελληνικό τραγούδι, με το Θανάση Παπακωνσταντίνου, τον πιο χαρισματικό τραγουδοποιό της νεότερης γενιάς, είχε ως αποτέλεσμα το δίσκο ʽʼΟ Σαμάνοςʼʼ, ο οποίος αφού αποτέλεσε την κοινή συνισταμένη της δημιουργικότητας των δύο καλλιτεχνών,δοκιμάστηκε στις κοινές εμφανίσεις τους πριν πάρει την τελική του μορφή στο στούντιο και παραδοθεί στην ακρόαση του κοινού.
Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου αυτή τη φορά επέλεξε να παραμερίσει τους μουσικούς πειραματισμούς του δίσκου ʽʼΗ βροχή απο κάτωʼʼ που ξένισαν ακόμα και το κοινό που τον παρακολουθεί πιστά και να βαδίσει σε εκείνους τους περπατημένους δρόμους της εξαιρετικής προσωπικής ποιητικής και μουσικής δημιουργίας, δρόμοι που δίκαια τον οδήγησαν στη σημαντική θέση που κατέχει σήμερα στο ελληνικό μουσικό τοπίο. Η διάθεση του να απενοχοποιήσει τους προαναφερόμενους πειραματισμούς του καταδεικνύεται κι απο την επιλογή του να παρουσιάσει ξανά στο κοινό κάποια τραγούδια που είχαν ηχογραφηθεί για πρώτη φορά στο δίσκο ʽʼΗ βροχή απο κάτωʼʼ, αυτή τη φορά σε πιο συνηθισμένες μουσικές φόρμες. Επίκεντρο όμως της προσοχής σʼ αυτή τη συνεργασία αποτελεί η επιλογή του Διονύση Σαββόπουλου να αποτελέσει τον αποκλειστικό ερμηνευτή μιας σειράς τραγουδιών ενός άλλου τραγουδοποιού, μοναδική εξαίρεση στη συνήθη πρακτική του,-όταν δε γράφει τα δικά του τραγούδια-να συμμετέχει επιλεκτικά με κάποιες ερμηνείες του σε δίσκους καλλιτεχνών που εκτιμά. Παρά την πρωτοτυπία του εγχειρήματος ο Δ.Σαββόπουλος με την ιδιαίτερη χροιά της φωνής του και τις αξιόλογες ερμηνείες του δίνει ένα ιδιαίτερο τόνο στα τραγούδια του Θ.Παπακωνσταντίνου,δικαιώνοντας -κατα κάποιο τρόπο -την επιλογή αυτής της συνεργασίας.
Η αισθητική και ιδεολογική συγγένεια των δυο αδιαμφισβήτητα σημαντικών καλλιτεχνών δεν είναι καθόλου προφανής απο τη μέχρι τώρα πορεία τoυς. Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου με την εως τώρα απολύτως προσωπική ,ανεξάρτητη και πρωτοπόρα στάση του στη δημιουργία αλλά και στη δημόσια παρουσία του στο μουσικό χώρο,φαίνεται να περπατάει σε δρόμους παράλληλους με το Διονύση Σαββόπουλο,που ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια φαίνεται να μην έχει τη διάθεση να παρουσιάσει κάτι σημαντικό και πρωτοπόρο που να παραπέμπει στην επαναστικότητα,την πρωτοτυπία και την δυναμική των πρώτων χρόνων της μουσικής του δημιουργίας. Και πάντως οι αφορμές που θα μπορούσαν να δώσουν αυτό το χαρακτήρα στις πρόσφατες δημιουργίες του δε λείπουν απο τη σύγχρονη κοινωνική κατάσταση...Αυτή η προηγούμενη παράλληλη διαδρομή των δύο καλλιτεχνών αφήνει τα κατάλοιπά της και σ´ αυτή τη συνεργασία αφού δεν οδηγεί σε μια ουσιαστική συνύπαρξη των δυο καλλιτεχνών. Αυτή η ιδιαιτερότητα δεν εμπόδισε βέβαια τη δημιουργία μιας αξιόλογης δισκογραφικής παραγωγής, που δικαιωματικά κέρδισε την προσοχή του κοινού και των ανθρώπων του χώρου, χωρίς βεβαίως να αποτελεί καμιά ιδιαίτερη τομή ή πρωτοτυπία στο σύγχρονο μουσικό τοπίο.
Ξεχωρίζουν το εξαιρετικό ʽʼΑυτόʼʼ -με τους εξαιρετικούς στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου και την υπέροχη ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου- αλλά και τα τραγούδια ʽʼΟ Φορτίνο Σαμάνοʼʼ και το ʽʼΖεϊμπέκικο της Κυριακήςʼʼ. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στις εξαιρετικές ενορχηστρώσεις με την επιμέλεια της Βάσως Δημητρίου και το δημιουργικό παίξιμο εξαιρετικών μουσικών διεθνούς εμβέλειας.
Τα τραγούδια του δίσκου:
01. Ασπρομόντε
¸να ρυθμικό ως προς τη μελωδία τραγούδι,με τα φωνητικά να συνοδεύουν μια αξιοπρεπή ερμηνεία του Δ.Σαββόπουλου σε στίχους του Θ.Παπακωνσταντίνου.
02. Αυτό
Οι εξαιρετικοί αυτοί στίχοι του τραγουδιού δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά σε άρθρο του Λαρισαίου τραγουδοποιού στο περιοδικό πολιτισμού ʽʼΩς3ʼʼ ,στην ενότητα ʽʼΛόγια στο χαρτίʼʼ όπου ο ίδιος ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου προλογίζοντας τους στίχους αυτούς εξηγεί την πηγή της έμπνευσης και της θεματολογίας τους: ʽʼΣτην προσπάθεια να εξηγήσω τι είναι αυτό που με κάνει και εκτίθεμαι ανεπανόρθωτα τραγουδώντας δεξιά κι αριστερά, οδηγήθηκα στον παρακάτω στίχο…ʼʼ. H ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου -που συνοδεύεται απ´ αυτή του Θανάση Παπακωνσταντίνου- είναι εξαιρετική και στους χαμηλούς τόνους και στις εξάρσεις της. Πρόκειται για μια εξαιρετική στιγμή του δίσκου.
03. Ο Φορτίνο Σαμάνο
Η εισαγωγή του τραγουδιού παραπέμπει στο τραγούδι ʽʼΑγρύπνια´´ απο τον ομότιτλο δίσκο του Θανάση Παπακωνσταντίνου.Οι στίχοι με έντονο ιδεολογικο-πολιτικό υπόβαθρο αποτελούν έναν ύμνο στην ελευθερία και τη ζωή...
04. Ζειμπέκικο της Κυριακής
¸να τραγούδι με διακριτή υπόσταση ανάμεσα στα υπόλοιπα του δίσκου, εξαιτίας της λαϊκής μελωδίας του και των επίσης ʽʼλαϊκών ʽʼ στίχων του ,που περιγράφουν την ψυχολογία του ανθρώπου στη διάρκεια της εβδομάδας.
05. Ορυχεία
ωΣτίχοι συγγενικοί ως προς τη θεματολογία τους με το τραγούδι ʽʼΑυτόʼʼ ,περιγράφουν κι αυτοί τη δυσκολία της έκθεσης του ερμηνευτή στο κοινό με την ερμηνεία των τραγουδιών. Το τραγούδι αυτό δισκογραφήθηκε για πρώτη φορά στο δίσκο ʽʼΒροχή απο κάτωʼʼ του Θανάση Παπακωνσταντίνου με διαφορετική μελωδία κι ενορχήστρωση, που σ´αυτή τη διασκευή παρουσιάζουν έναν ιδιαίτερο δυναμισμό.
06. Ramon
Άλλο ένα τραγούδι με ιδεολογικο-πολιτικό υπόβαθρο, με μια απλή μελωδία και τη βασική ερμηνεία του Διονύση Σαββοπούλου.
07.Σαν αστραπή
¸να τραγούδι που διακρίνεται για την έντονη ποιητικότητα των στίχων του Θανάση Παπακωνσταντίνου με μια απλή συνοδευτική μελωδία.Το τραγούδι αυτό (εκτός της τελευταίας στροφής )δισκογραφήθηκε για πρώτη φορά στο δίσκο του Θ.Παπακωνσταντίνου ʽʼΒροχή απο κάτω´´ με τον τίτλο ´´¼τι δε μπόρεσεʼʼ σε απαγγελία των δύο γιών του Θ.Παπακωνσταντίνου,Αριστοτέλη και Κωνσταντή.Εδώ με την ερμηνεία του ίδιου του Θανάση Παπακωνσταντίνου.
08. Sara
H πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού βρίσκεται στο δίσκο ʽʼΗ βροχή απο κατωʼʼ του Θ.Παπακωνσταντίνου.Ο Θ.Παπακωνσταντίνου στο δίσκο αυτό προσπαθεί να αναδείξει το τραγούδι εμπιστευόμενος την ερμηνεία του στον Δ.Σαββόπουλο.
09. Το Κάλεσμα
Πανηγυρική μελωδία με χαρακτηριστικά φωνητικά και τους αξιόλογους στίχους και την ερμηνεία του Δ.Σαββόπουλου.
10. Ο μεθυστής
Η απρόβλεπτη ερμηνεία του Γιάννη Χαρούλη πάνω στη μελωδία απο παραδοσιακά κάλαντα στην εισαγωγή δίνει ένα ιδιαίτερο χρώμα στο τραγούδι,το οποίο συνεχίζει να εκτυλίσσεται απρόβλεπτα ως μια ρυθμική απαγγελία συνοδευόμενη απο φωνητικά.
11. Attinse
Μια ιδιαίτερα μελωδική μπαλάντα με την ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου πάνω σε αξιόλογους στίχους του Θ.Παπακωνσταντίνου.
12.¼λα τα πρωϊνά
¸να τραγούδι με στιχουργική θεματολογία για τη ματαίωση των ονείρων και την δύσκολη μετάβαση απο τον θελκτικό κόσμο τους στο ρεαλισμό της καθημερινότητας που πραγματοποιείται με το πρωϊνό ξύπνημα.Συμπαθητική μελωδία κι ερμηνεία απο το Δ.Σαββόπουλο.
"...κι εμένα, που ξαγρύπνησα, με πιάνει η ανησυχία,
αν είναι οι αναμνήσεις μου ψεύτικες ή σωστές..."
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 3 μήνες πριν, #27328

  • sonoro
  • sonoro's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Χρυσός Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 200
  • Κάρμα: 1
Ο Αργύρης Ζήλος, από το \"Αθηνόραμα\":

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ με τον Διονύση Σαββόπουλο
Ο ΣΑΜΑΝΟΣ
Διακρίνοντας και σ' αυτά τα, εν μέρει συμβιβαστικά, τραγούδια τις αισθητικές αξίες που παρωθούν τον Θανάση στην εμβάθυνση όσο και στην παρέκβαση, πιστεύω ότι πρώτος αυτός θα 'χει πια συνειδητοποιήσει ότι ουδείς λόγος υπάρχει να υποσκάπτει την τέχνη του συγχέοντάς τη με εκφράσεις που μάλλον η χορεία του θεάματος τις γαλουχεί παρά η εγγένεια της τραγουδοποιίας. Ας το δεχτούμε, λοιπόν, σαν ένα πείραμα. (Lyra) ***½


http://www.athinorama.gr/records/default.aspx?i=1667
Και φέρε πάγο φέρε πάγο
να δεις το οινόπνευμα πώς σε κάνει μάγο
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 2 μήνες πριν, #27402

  • MeLiTzaNio
  • MeLiTzaNio's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Συντονιστής
  • Καταχωρήσεις: 2083
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 1
  • Κάρμα: 5
από το Avopolis


Ο Σαμάνος
Διονύσης Σαββόπουλος



Εταιρία: Lyra (7/2008)
Είδος: ¸ντεχνο
Κείμενο: ¸φη Παρίση

Είναι από τις λίγες φορές, δυστυχώς, στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι που χαίρεσαι για το ότι θα κάνεις κριτική σε έναν δίσκο. Τον Φεβρουάριο έγραφα για τη ζωντανή συνεύρεση του Διονύση Σαββόπουλο με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, στην οποία είχαν παρουσιάσει το υλικό που αποτυπώνεται τώρα στον Σαμάνο. Είχα αναφερθεί τότε στις άριστες πρώτες εντυπώσεις που μου είχαν αφήσει τα τραγούδια τα οποία έγραψε ο Παπακωνσταντίνου για τη φωνή του Σαββόπουλου. Πάνω στο σημείο αυτό – και πριν περάσω στον Σαμάνο – θα θέσω κι ένα πρώτης τάξεως θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό με όσα ακούω γύρω μου. Πριν από λίγες μέρες είχα συζήτηση με δύο φίλες οι οποίες μου έλεγαν: «Ωραίος ο Σαββόπουλος, έχει γράψει ωραία τραγούδια. Αλλά είναι φωνή αυτή που έχει;;;». Αυτή είναι, δυστυχώς, και η άποψη πολλών. Το δυστυχώς το λέω γιατί, για άλλη μια φορά, διαφωνώ με το «κοινό». Για να θεωρείται κάποιος ότι έχει ωραία φωνή πρέπει να είναι ή ο Νταλάρας ή ο Χατζηγιάννης. Ο καθένας για τους δικούς του λόγους… Από την άλλη, ο Σαββόπουλος καθιερώθηκε στη συνείδηση όλων μας ως τραγουδοποιός. Δηλαδή ως συνθέτης και ερμηνευτής των συνθέσεών του. Γιατί, λοιπόν, υποβαθμίζεται η ερμηνευτική του ικανότητα δεν έχω καταλάβει. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένας από τους καλύτερους, από τους πιο εκφραστικούς και έξυπνους ερμηνευτές στο ελληνικό τραγούδι και μου προξενεί ρίγη συγκίνησης κάθε φορά που τον ακούω να τραγουδάει. ¼πως έγινε και στην περίπτωση του Σαμάνου.



Στη συγκεκριμένη δουλειά, ο Σαββόπουλος υποστήριξε με μοναδικό συναίσθημα, αλλά και γνώση, το υλικό που του εμπιστεύτηκε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου – και για όσους παραξενεύτηκαν για το ότι αποφάσισε να επανέλθει ως ερμηνευτής, θα τους παρακινούσα να ακούσουν τους στίχους του υπέροχου “Aυτό”, το δεύτερο τραγούδι στον δίσκο. Εκεί εξηγούνται όλα! Εναρκτήριο τραγούδι είναι το “Ασπρομόντε”, μια σύνθεση με σαφή την υπογραφή του συνθέτη, την οποία απογειώνει ο Σαββόπουλος, αλλά και η πολυπληθής χορωδία φωνητικών υπό την καθοδήγηση του Βασίλη Χατζηνικολάου. Πράγματι, ο δίσκος αρχίζει σαν γιορτή. Μας μεταφέρει δηλαδή ο Νιόνιος στην Κάτω Ιταλία, εκεί όπου οι Συβαρίτισσες και ο Πιραντέλο στήνουν τρελό χορό και σε παρακινούν να τους ακολουθήσεις. Άλλωστε, όπως μας λέει ο Παπακωνσταντίνου στους στίχους του: «Κι ένας βοσκός αμέριμνος, που πρόβατα γρεκίζει, «μαντόνα μία» μουρμουράει, το δρόμο συνεχίζει. Δεν ξέρει από ρήγματα, δεν βλέπει εφιάλτες, ούτε γνωρίζει πως κρατά όλη τη γη στις πλάτες».



Ο υπασπιστής του Ζαπάτα, ο “Φορτίνο Σαμάνο”, έρχεται να μας συντροφέψει στο τρίτο τραγούδι, σε μια αισθαντική μελωδία όπου θα περίμενε κανείς ότι οι στίχοι θα αφηγούνταν μια δροσερή ερωτική ιστορία. Αντιθέτως, ο Λαρισαίος δημιουργός επιλέγει την όμορφη αυτή μελωδία να τη ντύσει με ένα στιχουργικό ρέκβιεμ. Ίσως για να τονίσει τη ματαιότητα πίσω από κάθε θανάσιμη ενέργεια. Άλλωστε οι στίχοι οι οποίοι ενδύουν τις σκέψεις του στρατιώτη από το εκτελεστικό απόσπασμα που πυροβολεί («Με μια κίνηση απλή θα του κλέψω ότι έχει ζήσει. Είμαι ένας μικρός θεός, είμαι ένα στοιχειό»), όπως και του ίδιου του Φορτίνο Σαμάνο («Είμ´ ό,τι δεν έζησα. Είμαι η βροχή που θα ʼρθει να δροσίσει άγνωστων γυναικών το κορμί»), μου θύμισαν μία ιστορική κινηματογραφική ατάκα. Στο υπέροχο αντι-γουέστερν Unforgiven του Clint Eastwood (1992), λέει ο τελευταίος, ως Will Manny, στον Schoffield Boy, έναν νεαρό καουμπόι ο οποίος σκοτώνει για πρώτη φορά: «It's a hell of a thing, killing a man. Take away all he's got and all he's ever gonna have». Υπέροχο, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά, και το “Ramon” – επίσης αφιερωμένο σε έναν αντάρτη. Ανήκει στις μελωδίες που κατάγονται από την εποχή του Βραχνού Προφήτη, στην εισαγωγή του οποίου ακούμε τον Αριστοτέλη Παπακωνσταντίνου στο παραδοσιακό (από την περιοχή της Ελασσόνας) “Γκαντάρας”. Στο “Ramon” Σαββόπουλος και Παπακωνσταντίνου συμπράττουν ερμηνευτικά με τρόπο συγκλονιστικό. Ο Σαββόπουλος «κλαίει» κυριολεκτικά, και ο Παπακωνσταντίνου μονολογεί ως Ramon: «Είναι τόσο όμορφη η μέρα που πονάει».



¼μως, ο δίσκος διαθέτει και πολύ κέφι. Κέφι αναγεννησιακό, κέφι του πάνω κόσμου. To “Kάλεσμα” θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα τραγούδι γραμμένο από τον Σαββόπουλο, ή ένα τραγούδι από την εποχή που μας συντρόφευε στα γλέντια μας η “Aνδρομέδα”. Στο ίδιο πνεύμα και ο “Μεθυστής”, ντουέτο μεταξύ Γιάννη Χαρούλη και Παπακωνσταντίνου. Εξαιρετικό επίσης και με σωστή αίσθηση του μέτρου το “Ζειμπέκικο Της Κυριακής”. Η πρωτότυπη στιχουργική θεματολογία του δημιουργού, που μας απάλλαξε από την τετριμμένη ερωτική παραφιλολογία στην οποία έχουμε «πήξει», συνεχίζει και στο καταπληκτικό “Αttinse” – εμπνευσμένο από μια αφήγηση ελληνόφωνου γέροντα του χωριού Καλημέρα της Κάτω Ιταλίας. Ο Attinse Pasquale, πριν αφήσει την τελευταία του πνοή, είπε: «Ο ήλιος είναι του κόσμου η μαία που ξεγεννάει τις σκιές...Σκιά κι ο χρόνος τώρα γεννιέται μα έχει γίνει κιόλας χτες. Καμιά σημαία, καμιά πατρίδα δεν θα μπορέσει να σου πει όσα σου λέει μια φωτογραφία που σε κρατάει μικρό παιδί». Καταπληκτικές, όμως, στάθηκαν και οι «συνεργατικές» ενορχηστρώσεις, όπως χαρακτηρίζονται από τους δημιουργούς στο πρωτότυπα καλαίσθητο πληροφοριακό έντυπο – σε μορφή μεξικάνικης εφημερίδας – το οποίο συνοδεύει το cd. Καταπληκτικοί και οι μουσικοί που συμμετείχαν – είναι πολλοί για να τους αναφέρω αναλυτικά, ιδιαίτερη μνεία θα κάνω μόνο για τον Σωκράτη Σινόπουλο γιατί η πολίτικη λύρα του μας μαγεύει πάντα. Εδώ «χάιδεψε» το “¼λα Τα Πρωινά”, τα οποία έκλεισαν με τον καλύτερο και τον πιο αισιόδοξο τρόπο τον δίσκο.



Νιώθω ότι ο Σαμάνος ήταν μια ευτυχής στιγμή στην περιπετειώδη καλλιτεχνική πορεία τόσο του Σαββόπουλου, όσο και του Παπακωνσταντίνου. Του “60 οι Εκδρομείς” συναντήσανε τους “Πότες Της Στρογγυλής Τραπέζης” και είμαστε ευγνώμονες γιατί ένας ονειρικός δίσκος θα μας συντροφεύει από εδώ και πέρα στα μουσικά μας ταξίδια. Τα σέβη μας!
I'll tell you all my secrets
But I lie about my past
So send me off to bed forever more.
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 1 μήνας πριν, #27613

  • Fil_0
  • Fil_0's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Φρέσκος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 4
  • Κάρμα: 1
από το www.mic.gr

Ο Σαμάνος (Λύρα)

Τι κοινό έχουν ο Bob Dylan και ο Θανάσης Παπακωσταντίνου; Είναι και οι δυο μουσικές ιδιοφυίες και μεγάλοι ποιητές. Ποια είναι όμως η διαφορά (πέρα από την παγκόσμια κυριαρχία του πρώτου); Ο Dylan έχει πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από ό,τι ο Θανάσης. Πάντα τραγουδάει ο ίδιος τα τραγούδια που γράφει, με την τεχνικά απαράδεκτα φωνή του, και έχει τον πρώτο λόγο σε θέματα ηχογράφησης και παραγωγής. Με λίγα λόγια δεν έχει ανάγκη κανέναν. Ούτε και ο Θανάσης βέβαια έχει ανάγκη από κάποιον, αλλά δε λέει να το καταλάβει...

Από τα πρώτα του βήματα έχει την τάση να καλεί διάφορους άλλους για να ερμηνεύσουν τα τραγούδια του. Πότε το πείραμα πετυχαίνει (βλ. Κανά, Μάλαμας) και πότε όχι, με αποκορύφωμα την ανεκδιήγητη Μάρθα Φριντζήλα. Γιατί να το ρισκάρεις στο κάτω κάτω; Ποιος μπορεί να ερμηνεύσει αυτά τα τραγούδια καλύτερα από τον ίδιο το δημιουργό; Πότε επιτέλους θα καταλάβουν κάποιοι σε αυτή τη χώρα ότι η καλή φωνή δεν έχει σχέση με την τεχνική και την έκταση, αλλά με το αν μεταδίδει αποτελεσματικά το μήνυμά της και αν 'μιλάει' ευθέως και κυρίως ειλικρινά στον ακροατή.

Τα τραγούδια του Θανάση είναι λιτά, κοφτά, εσωτερικά, δε θέλουν κραυγές και λοιπές ωραιοποιήσεις και φανφάρες. Η ερμηνεία του Σαββόπουλου είναι εξωστρεφής, επιτηδευμένα εκφραστική, δυναμική, με ροκ περιτύλιγμα. Είναι βαρύ το ξέρω μα θα το πω ωμά (που λένε και οι Κόρε. ¾δρο.), ο Σαββόπουλος 'νταλαρίζει' πολύ επικίνδυνα. Δε θέλω να υποτιμήσω τον Σαββόπουλο, απλά δεν υπάρχει κοινό σημείο μεταξύ τους, κάτι που δεν είναι τόσο προφανές αρχικά, αλλά αν σκαλίσεις λίγο παραπάνω τις μουσικές και των δύο, θα το δεις. Οπότε ο 'Νιόνιος' αναγκάζεται να παίξει ένα παιχνίδι προσποίησης. Δηλαδή, εκεί που ο στίχος αναφέρει π.χ.: '...αυτό που γλυκά το ταΐζω παινέματα...' σκέφτεται: ας το πω έτσι κάπως γλυκά, και εκεί που έχει ορυχεία και καμίνια να το πω άγρια. Δε γίνεται έτσι όμως η δουλειά...

Καλές στιγμές βέβαια υπάρχουν, αφού ο Θανάσης δεν έχει ξεχάσει ακόμα να γράφει εξαιρετικά τραγούδια, όπως τα 'Αυτό', 'Ο Φορτίνο Σαμάνο' και 'Σαν αστραπή'. Εξαιρετικό είναι και το 'Ramon', όπου η ερμηνεία του Διονύση είναι ισάξια του κομματιού, ίσως για πρώτη και τελευταία φορά. Οι χειρότερές του στιγμές είναι όταν επιχειρεί να διασκευάσει τα αξεπέραστα 'Sara' και 'Ορυχεία'. Θα ήθελα πραγματικά να μην έχω ακούσει ποτέ αυτές τις εκτελέσεις. Κατά τη διάρκεια των ορυχείων νόμισα ότι παρεμβλήθηκε δίσκος του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τόσο λόγω ερμηνείας όσο και λόγω ενορχήστρωσης. Προσπαθήστε να το αποφύγετε πάση θυσία.

Κατά τ' άλλα, υπάρχει στο δίσκο διάχυτη μια νοσταλγική ισπανομεξικανολατινική (ναι ναι όλο αυτό) ατμόσφαιρα που δίνει ένα διαφορετικό τόνο στο 'Σαμάνο'. Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τι αποτέλεσμα θα είχαμε υπό άλλες συνθήκες, αφού οι προϋποθέσεις υπάρχουν. Σε αντίθεση με τους συνήθεις ¸λληνες, βολεμένους στην επιτυχία και τη μανιέρα, δημιουργούς, ο Παπακωνσταντίνου εξακολουθεί να διακατέχεται από γνήσιο δημιουργικό πνεύμα.

¸κκληση προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και στον ίδιο τον Θανάση (αν διαβάζει αυτή τη στιγμή): Αφήστε τον ήσυχο τον άνθρωπο να ηχογραφήσει ό,τι του κατέβει στο μυαλό και κατανοήστε επιτέλους το εκτόπισμά του. Θανάση μην ακούς κανένα, ποιος τολμάει να συμβουλέψει τον Waits, τον Dylan και τον Neil Young; Κάντα όλα μόνο σου, ούτε οι μουσικοί σε κάνουν μάγκα, ούτε ο κόσμος, ούτε η Φριντζήλα και ο Σαββόπουλος. Άντε το πολύ πολύ ένας Rick Rubin χρειάζεται στην παραγωγή, απλά για να διώξει τους παρατρεχάμενους και να φέρει την ουσία και τη συνοχή, όπως έκανε και με τον Cash και με τόσους άλλους.

Σόρυ για τον ενικό και τον επιτακτικό τόνο, αλλά κάποιος πρέπει να τα πει!
Κώστας Μητσόπουλος
6,5
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 1 μήνας πριν, #27615

  • κρυστάλλινος αρουραίος
  • κρυστάλλινος αρουραίος's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Συντονιστής
  • "βασιλικό χαϊδεύει με το 'να χέρι της"
  • Καταχωρήσεις: 1768
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 9
  • Κάρμα: 59
Fil_0 έγραψε:
με αποκορύφωμα την ανεκδιήγητη Μάρθα Φριντζήλα.

:huh: :huh: :huh:
"...κι εμένα, που ξαγρύπνησα, με πιάνει η ανησυχία,
αν είναι οι αναμνήσεις μου ψεύτικες ή σωστές..."
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re:Ο Σαμάνος - Οι εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 1 μήνας πριν, #27616

  • aeriko_s
  • aeriko_s's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Νεαρός Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 27
  • Κάρμα: 0
καιρό είχα να διαβασω τόσες μ...ιες μαζεμένες όσες είχε η παραπάνω \"κριτικη\"..

έλεος !!! :blink:
o nous mas einai alhtario, p' olo tha drapetevei...
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

The Udjat Team Info

Η Udjat Team ευθύνεται για τη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας.
The Udjat Team is responsible for weaving this site.

Αν σας ενδιαφέρει η επικοινωνία μαζί μας, δοκιμάστε το παρακάτω email:
If you are interested in contacting us, please use the email address below: