Καλημέρα κοιλαδίτες
Είμαι Α.Θ. (Ανώνυμος Θανασόπληκτος) και παραθέτω την άποψη μου για το Σαμάνο.
Δυστυχώς, είναι κατώτερος από σχεδόν κάθε δουλειά (πέραν του Διάφανου, ίσως) του Θανάση.
Ξεκινάω με τα αρνητικά:
Κατ' αρχήν δε βλέπω το λόγο να (ξανά)ακούσω τη Σάρα και τα Ορυχεία από Σαβό. Μιά χαρά ήταν στο λάιβ, αλλά δε βλέπω κανένα λόγο αποτύπωσης σε δίσκο (ειδικά με τη σούπερ Μπουμπού να μένει απ' έξω!). Οι εκδόσεις του Σαμάνου δεν έχουν τίποτα καινούργιο να δώσουν ειδικά σε 2 κομμάτια αμιγώς \"Θανασικά\" όχι τόσο ερμηνευτικά, όσο από συναισθηματική σκοπιά και τα οποία προέρχονται από ένα δίσκο με ατμόσφαιρα που δεν αναπαράγεται ανάλογα στο Σαμάνο.
Επίσης, πολλές άλλες συνθέσεις ήταν \"πλαδαρές\" κατ εμέ.
Το \"αυτό\" λ.χ. εμένα μου έφερε σε Πυξ-λαξο-μικρουτσικο φάση που -συγγνώμη για όποιους τη βρίσκουν έτσι- εμένα δε μου πάει.
Επίσης, τα Φορτίνο Σαμάνο και Ramon ήταν μετριότατα σαν μελωδίες. Κλείνω τα αρνητικά με την παρατήρηση ότι είμαι υπέρ της Βαλκανο-εγγύς ανατολικής προσέγγισης (ενορχηστρωτικά και συνθετικά) στη Μουσική από το Θανάση.
Αυτό το ψιλό-λάτιν-αλλά-ψωροκώσταινα στυλ (θα ήθελα να είμαι-ο-lucio-dala-ή-ο-Paco-της-ανατολής) έχει εξαντληθεί από την εποχή της Αθηναικής καντάδας εώς τα λάτιν του Νταλάρα.
Καλή φάση να περνάν στοιχεία, αλλά εδώ είναι βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε, που θά έλεγε και ο Σαβό και ο Θανάσης -ίσως και ακούσια- μιά χαρά κομμάτια φτιάχνει για εμάς τους καχεκτικούς καραγιοζοευρωπαίους των βαλκανίων. Και ο Σαβό το ίδο έκανε στην εποχή του παρεπιπτόντως.
Τέλος, χωρίς να θέλω να αδικήσω τους παρόντες μουσικούς, αλλά θα ήθελα και περισσότερο τις ινδικές καταβολές του Satnam να βγαίνανε (ούτε μία τάμπλα βρε παιδί μου?) και λίγο παραπάνω \"βρωμιά\" αλλά Μπάμπης.
Μου λείπουν οι λαικεδέλικα!
Αλλά ακόμα κι έτσι, θα ήθελα ο Θανάσης να δουλέψει περισσότερο με νέους μουσικούς, ώστε να φρεσκάρει και τον ήχο του, όπως κάνει ο Αγγελάκας.
Καλή φάση οι \"φτασμένοι\" μουσικοί, αλλα ο δίσκος μυρίζει \"σεσσιονίλα\" και \"επαγγελματισμό\", πολύ στρογγυλεμένος.
Στα θετικά τώρα:
Ο Θανάσης δε μένει στάσιμος και αυτό είναι εκ των ουκ άνευ. ¸στω κι αν διαφωνώ με πολλά στοιχεία της προσπάθειας αυτής, τουλάχιστον δεν επαναλαμβάνεται.
Οι στίχοι είναι -όπως πάντα- σούπερ, ακόμα και σε πλαδαρά μελωδικά κομμάτια.
Τα 4 τελευταία κομμάτια, καθώς και το ζειμπεκικο με τριπάρανε!
Τέλος, χάιρομαι που ο Θανάσης -πέραν του αν συμφωνω ή διαφωνώ εξ αρχής για τη συνεργασία- προσάρμοσε το συνθετικό του στυλ στον -εκάστοτε συνεργάτη- Σαββόπουλο.
Τα ασπομόντε, ζειμπεκικο και όλα τα πρωινά λειτουργούν θαυμάσια σαν \"γέφυρες\" μεταξύ των 2 και γι αυτό και είναι μία χαρά τραγούδια.
Αυτά, mag-G