alatariel έγραψε:¼ταν λες \"ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ\" τι εννοείς; Αν εννοείς τους καλλιτέχνες, ναι, αμφιβάλλω και πραγματικά νομίζω ότι κάθε \"γνήσιος\" καλλιτέχνης επιδιώκει νε εστιάζει σε λεπτομέρειες για να αναδείξει το σύνολο, δεν είναι δα και αποκλειστικό προνόμιο του Θανάση! (και μη μου πείτε πάλι ότι αυτό για το προνόμιο δεν το είπε ο Θανάσης, το ξέρω! Εγώ το λέω!) Τόσο οι δηλώσεις του Βάκη όσο και οι δικές μου απορίες απλούστατα προκύπτουν μέσα από τις δηλώσεις του Θανάση, αυτό είναι όλο! Κουβέντα να γίνεται δηλαδή, όχι τίποτ' άλλο!
Το μήνυμα διορθώθηκε από τον/την: alatariel, στις: 04/05/2006 14:00Το μήνυμα διορθώθηκε από τον/την: alatariel, στις: 04/05/2006 14:01
Οι γνήσιοι καλλιτέχνες τι υποσύνολο είναι στο σύνολο των καλλιτεχνών; Μικρό ή μεγάλο;
Αλλά η ουσία δεν είναι εκεί.
Η ουσία είναι ότι ο Βάκης (και δεν ενοούσα εσένα με το δεύτερο ενικό πάλι τον Βάκη εννοούσα, αλλά έτσι γράφω συνήθως) ξεχείλωσε κατά το δικούν κάποιες δηλώσεις του Θ.Π. βάζοντας ένα ρητορικό ερώτημα από το πουθενά...
¸να ερώτημα του στυλ \"είναι δα αποκλειστικό προνόμιο; σιγά μην είναι και ο πρώτος που ασχολείται με κάτι τέτοιο!\"..... οδηγώντας την σκέψη του αναγνώστη εντελώς .... αβίαστα εκεί που ήθελε και στην συνέχεια σαν καλός δικολάβος κότσαρε και μία ΕΠΑΡΣΗ που τακιμοιάζει με το ξεχείλωμα που ο ίδιος έκανε...
Αυτό λέω...
Από εκεί και πέρα όλη η ουσία για μένα βρίσκεται στο παράδεγμα που ανέφερα με τους ροφούς...
1) Θεωρώ έντιμη την στάση ενός ψαρά να πηγαίνει πολύ αραιά και που εκεί να ψαρεύει και όχι κάθε μέρα (κλασικό παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Παπάζογλου).
2) Θεωρώ εξίσου έντιμη την στάση ενός ψαρά να ψάχνεται για άλλες εμπειρίες ψαρέματος και να την ψάχνει και λίγο αλλιώς από αυτό που αποδεδειγμένα έχει κατακτήσει (κλασικό παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Ξυδάκης).
Μάλιστα στην δεύτερη περίπτωση μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος μοναχικός καβαλλάρης και να μην ενδιαφέρεται για το πόσα ψάρια θα φέρει μαζί του. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να είναι και πιο αληθινός , για τον εαυτό και μόνο.
3) Ο ψαράς όμως που επαναλαμβάνει με μεγάλη συχνότητα μια επιτυχημένη συνταγή (ξεζούμισμα) χωρίς να πολυνοιάζεται για πιθανό ξεθώριασμά της, τείνει περισσότερο προς τον επαγγελματισμό. Ούτε αυτό είναι απαραίτητα κακό....,
αλλά είναι εκτός τόπου και χρόνου να μιλάμε για ΕΠΑΡΣΗ στην περίπτωση (2) ή την (1) τη στιγμή που η περίπτωση (3) είναι σαφώς πιο κοντά στην ΕΠΑΡΣΗ. ¸παρση όχι από την άποψη που ανακάλυψε ο Βάκης βάσει δηλώσεων που δεν έγιναν, αλλά ο ίδιος φαντάστηκε στο πίσω μέρος του μυαλού του ξεχειλώνοντας τα όσα άκουσε ... ΑΛΛΑ ΕΠΑΡΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ... ¼πως είναι ΕΠΑΡΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ η μαζική παραγωγή και η διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά ακόμα και υπό συνθήκες φθίνουσας λάμψης προϊόντος (που συνήθως συνεπάγεται η μαζική παραγωγή)...
Από εκεί και πέρα ΑΡΚΕΤΟΙ είναι αυτοί που έχουν ακολουθήσει αντίστοιχους δρόμους με τον Θ.Π. σε διάφορους χώρους της τέχνης. Βάσει απλής αριθμητικής βέβαια είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ. Αλλά σημασία έχει ότι είναι ΑΡΚΕΤΟΙ ίσως και γιατί ουκ εν τω πολλώ το ευ...