Καλώς ήλθατε, Επισκέπτης

ΘΕΜΑ: "Η βροχή από κάτω" - Οι εντυπώσεις του τύπου

Re: Εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 5 μήνες πριν, #5278

  • meruko!
  • meruko!'s Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Ανώτερος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 56
  • Κάρμα: 0
Συνέντευξη του Θανάση στο σημερινό city 231 (οδηγός πόλης Θεσσαλονίκης) στον Χρήστο Μιχαλέρη, με αφορμή τη συναυλία της 29ης Ιουνίου.
cityportal.gr/content/view/2582/369/
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 5 μήνες πριν, #5281

  • meruko!
  • meruko!'s Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Ανώτερος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 56
  • Κάρμα: 0
περιοδικό: JAZZ & ΤΖΑΖ / Ιούνιος 2006

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
της τελευταίας κοινωνίας…


Εκείνο το οποίο παραξενεύει στην περίπτωση του Θανάση Παπακωνσατντίνου, που τον τοποθετεί αυτομάτως εκτός σειράς –εκτός οιασδήποτε σειράς- είναι η «αντίστροφη» διαδρομή που ακολουθεί ως καλλιτέχνης. Τι είναι το συνηθέστερον; Κάποιος, στην αρχή της καριέρας του να δοκιμάζει, να πειραματίζεται και, όσο είναι νέος, όσο είναι ακόμη νέος, να σβήνει και να γράφει, βγάζοντας (όποτε βγάζει) γλώσσα. Μετά συμβαίνει τι; Κάπου κατασταλάζει (αν προλάβει…), κάπου «γιατρεύεται», το σκουλήκι παύει να τον τρώει, μπαίνει στη σειρά και αράζει. ¸χει χτίσει ήδη μία μικρή αυτοκρατορία, ένα κοινό, κάποιους «φίλους», κάποια μέσα και το λιβάνισμα πάει σύννεφο.
Ο Παπακωνσταντίνου αυτήν την διαδρομή την αρνείται. Την ανατρέπει. Μπορεί να μην γνωρίζουμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του, όμως όσα έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα, φανερώνουν μία προσέγγιση δημιουργού που σπανίζει, πέρα από τόπους ή χρόνους. Βασικά, φαίνεται πως «υπακούει» σε μία λογική- ανατρεπτική θεωρία, που υποστηρίζει ό,τι θα ’πρεπε κανονικά να το δεχόμασταν ως αυτονόητο. Αν σέβεσαι πραγματικά όσους σε ακολουθούν, τότε οφείλεις να αδιαφορείς για τα γούστα τους. Τούτο βεβαίως, προϋποθέτει κάποιαν άσκηση. Κάποια ρίσκα, τα οποία η ίδια η επικοινωνία καλλιτέχνη- κοινού, αν το πράγμα στηρίζεται στην ανόθευτη ειλικρίνεια, θα πρέπει να τα συσσωματώνει στην πορεία. Ο Παπακωνσταντίνου, νομίζω πως έχει αποκαταστήσει ένα τέτοιο κώδικα επαφής με τον κόσμο του, κινούμενος σε… σίγουρο δρόμο. Το λέω τούτο επειδή, εκ πρώτης, μπορεί να φανεί σε ορισμένους ότι αδιαφορεί από θέση ισχύος –ως τάχα υπερφίαλος τραγουδοποιός, η «άρνηση» του οποίου μετεξελίσσεται σε «καραμέλα». Δεν είναι έτσι. ¼ταν ανέφερα, λίγο πιο πάνω, τα περί αδιαφορίας δεν εννοούσα αυτό, αλλά τη δύναμη που σου παρέχει ένα πεπαιδευμένο κοινό να το έχεις διαρκώς στην πρίζα.
«Η Βροχή Από Κάτω» [Lyra] μοιάζει να είναι η φυσική συνέχεια όσων προηγήθηκαν. Και δεν εννοούμε μόνον της «αγρύπνιας» ή του «βραχνού προφήτη», αλλά και των «λαφύρων» ή της «αγίας νοσταλγίας». Υπάρχει δηλαδή μία λογική σειρά μέσα στον… παραλογισμό της, που σε κάνει να νοιώθεις μονίμως οικείος μ’ εκείνο που κάθε φορά συμβαίνει. Κάποιοι θα πουν, αν δεν το έχουν πει ήδη, πως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου έκανε ένα εγωκεντρικό, «δύσκολο» άλμπουμ. Για το πρώτο απαντήσαμε ήδη. Για το δεύτερο, θα πούμε πως το κριτήριο για να είναι κάτι «δύσκολο» δεν είναι το αν μπορεί να ακουστεί ή όχι στο ραδιόφωνο. Πολύ σημασία δίνουμε εν τέλει στο τι θα παίξει ο κάθε σταθμός, λες και ο παραγωγός που θα μεταδώσει την «Βάλια Κάλντα» ή το «μου ’κλασες τα… τέτοια κύριε μοίραρχε» θα έχει πράξει κάτι το επαναστατικό. Μπορεί και να το ’θελε βεβαίως… αλλά μην τρελαθούμε κιόλας. Πρόκειται για απλά, μέσα στην φιλοσοφία τους κομμάτια, που ακούγονται χωρίς πρόβλημα οποιαδήποτε ώρα της ημέρας (ή της νύχτας). Τώρα, αν το «ελεύθερο» ραδιόφωνο κατάντησε να λειτουργεί με αντιλήψεις θεοκρατείας –όποιος μεταδώσει Γιάννη Χρήστου (λέμε τώρα) του παίρνουμε το κεφάλι- τότε εντάξει, ακόμη κι ένα τραγούδι του Παπακωνσταντίνου μπορεί να είναι «πράξη αντίστασης».
Για να τελειώνουμε… πριν ολοκληρώσουμε. Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου έκανε για ακόμη μία φορά ένα άλμπουμ εκτός σειράς. ¸να άλμπουμ σπαρακτικό, ατίθασο, παγανιστικό, αυθόρμητο μέσα στο σχεδιασμό του, έξω από τα τετριμμένα, τα κοινότοπα και τα εμμετικά της εγχώριας παραγωγής. Θα το χαρακτήριζα επίσης παιδικό, υπό την έννοια ότι κυκλώνεται από την… κληρονομιά της μήτρας. Περαιτέρω, είναι ένα άλμπουμ μνήμης (όχι νοσταλγίας) αναφορικώς με μια κοινωνία (την τελευταία κοινωνία) που έσβησε, πριν ζήσει το μετασχηματισμό της –την αλλαγή ως εφιάλτη της δηλαδή. Και ακόμη ένα άλμπουμ αμόλυντων, υποσυνείδητων φωνών. Φωνών της φύσης, των ανθρώπων, των πραγμάτων, των καταστάσεων…
Χρειάζεται θάρρος για ν’ ακούσεις τη «βροχή από κάτω»; Εξαρτάται. Αν ως θάρρος λογίζουμε την ικανότητα να βλέπεις πριν από τα μάτια, τότε ναι. Χρειάζεται.
Φώντας Τρούσας
Εμφανίσεις: Λυκαβηττός 23/6, Θέατρο Δάσους 29/6
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 5 μήνες πριν, #5285

  • Φοινίκη
  • Φοινίκη's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Πλατινένιος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 555
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 3
  • Κάρμα: 16
anemologio έγραψε:
Ξεκινώντας από την ουσιαστική προτροπή του Θανάση για υπέρβαση έρχομαι στη συντροφιά σας για να σας πληροφορήσω σχετικά με ένα σάλο που έχει προκληθεί σε άλλο ηλεκτρονικό περιοδικό σχετικά με την αρνητική κριτική που σημειώνει το μέλος mitsman σε μουσικό μηνιαίο περιοδικό:για να μή σας κουράζω επισκεφτείτε αν θέλετε το kithara.gr,Δισκογραφία,Θανάσης Παπακωνσταντίνου-Η βροχή από κάτω και πιστεύω ότι θα φρίξετε.
Κριτικός που βγάζει απωθημένα-δηλητήριο και τουλάχιστον εμπάθεια αρνείται τη κριτική της κριτικής όταν μάλιστα αυτή γίνεται έξω από τα δόντια με επιχειρήματα και άποψη.
Οπότε στήνεται το κόλπο[4-5 γνωστοί-άγνωστοι πάνε να γυρίσουν το θέμα αλλού μακρυιά απ τη ταμπακιέρα που είναι η έξω από τα όρια προσβλητική επίθεση ενάντια στη στάση-προσωπικότητα και συμπεριφορά του Θανάση].Χαμός.

Εμένα πάλι μου φάνηκε πως το θέμα πήγε αλλού γιατί κάποιος τους έδωσε την ευκαιρία... Αν παρέμεναν οι διαφωνούντες στην ουσία μάλλον δεν θα κατρακυλούσε έτσι. Θα το ξαναδιαβάσω όμως...
Το καλό σου το καλό μου
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 16 έτη 4 μήνες πριν, #5405

Αγαπητοί Θανασόπληκτοι, παρά το γεγτονός ότι έχω γράψει εδώ και αρκετό καιρό στο Forum την άποψη μου για τη \"Βροχή από κάτω\", σας παραπέμπω για κάτι λίγο πιο ... συμμαζεμένο στο

www.pyxida.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1746

Καλό καλοκαίρι

Τα σέβη μου
Γλυκά θα ανοίξει η Κλειδαριά της Πόρτας για το Σύμπαν...
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του Τύπου για τη Βροχή από Κάτω 16 έτη 4 μήνες πριν, #5458

  • Πηνειώ
  • Πηνειώ's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Πλατινένιος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 420
  • Κάρμα: 0
Από την πρώτη του εμφάνιση στη δισκογραφία ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από ό,τι λέγεται και σημαίνει ελληνικό τραγούδι. Στην αρχή τα βήματά του ήταν δειλά, με τα χρόνια «ξεθάρρεψε» για να φτάσουμε σ' αυτόν τον τελευταίο του δίσκο που είναι νομίζω ο πλησιέστερος στην εξ αρχής διαφαινόμενη επιθυμία του.

Να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα. Η Βροχή από Κάτω δεν έχει καμία σχέση με τραγούδι. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι ο Θεσσαλός συνθέτης απλώς σπάει την οικεία μας φόρμα του τραγουδιού προτείνοντας μιαν άλλη. Προσωπικά θεωρώ ότι απλώς δημιουργεί ηχητικά περιβάλλοντα για να «στεγάσει» τον αξιοπρόσεκτο λόγο του ο οποίος προσιδιάζει καλύτερα στην ποίηση παρά στην στιχουργία και είναι και το ισχυρότερο στοιχείο αυτής της εργασίας. Κι αν σπάει τελικά μια φόρμα αυτή είναι της μουσικής. Οι συνθέσεις του είναι περισσότερο θραύσματα ήχου, «συραμμένα» με θορύβους, ομιλίες, επιφωνήματα, γέλια, σκόρπια λόγια. Ακόμα κι όταν τραγουδά ο ήχος είναι περισσότερο ψέλλισμα και αργόσυρτη απαγγελία παρά τραγούδι.

Ακούγοντας προσεκτικά τον δίσκο, αυτό που αισθάνθηκα να μου λείπει είναι η ...εικόνα. ¸χοντας στ' αυτιά αυτές τις σπασμένες μελωδίες, τα κατακερματισμένα ηχογραφήματα αναζητούσα το πλαίσιο που θα μπορούσε να τα ισχυροποιήσει και δεν βρήκα άλλη δυνατότητα πέρα από την εικόνα. Και πράγματι μελετώντας το ένθετο του δίσκου ανακαλύπτεις πως τα περισσότερα κομμάτια έχουν προϋπάρξει σαν μουσικές για κινηματογράφο και θεατρικές παραστάσεις. Εκεί φαντάζομαι θα ήταν ισχυρότερο το σήμα τους. ¸τσι «αποκομμένα» σ' ένα δίσκο με ηθελημένη έλλειψη ειρμού είναι κατά τη γνώμη μου ένα δημιούργημα χωρίς ταυτότητα.

Μια αγωνιώδης αναζήτηση της καταγωγής του ήχου μοιάζει αυτή η εργασία του Θ. Παπακωνσταντίνου. ¼ταν και αν φτάσει στο τέλος της μπορεί να έχει ενδιαφέρον. Μέχρι τότε θα παρακολουθούμε αυτή την ιδιότυπη πορεία που επέλεξε ο δημιουργός -από εσωτερική ανάγκη θέλουμε να πιστεύουμε και όχι από διάθεση εφεύρεσης μιας διαφοράς που κάνει τα πράγματα να φαίνονται χωρίς να είναι.

Στέλλα Βλαχογιάννη
Περιοδικό Ηριδανός


www.hridanos.gr/volume06/music/index.php<br><br>Το μήνυμα διορθώθηκε από τον/την: Πέλα, στις: 02/07/2006 02:14
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του Τύπου για τη Βροχή από Κάτω 16 έτη 4 μήνες πριν, #5472

  • Σοφία
  • Σοφία's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Έμπειρος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 97
  • Κάρμα: 1
Για να σας ισοπεδώσω όλους

Στο Cosmopolitan του Ιουλίου:

Θανάσης Παπακωνσταντίνου &#8211; Η βροχή από κάτω
Το πιο αφαιρετικό άλμπουμ του πιθανότατα πιο σημαντικού δημιουργού στην ελληνική μουσική σήμερα. Αν είσαι παπακωνσταντινική θα θέλεις να τον βρεις και να τον αγκαλιάσεις. Αν δεν είσαι, καλύτερα να ξεκινήσεις τη γνωριμία πιο «ήπια», ακούγοντας πρώτα τους προηγούμενους δίσκους του. Αλλά γιατί δεν είσαι;
I am the cat of cats, I am the everlasting cat, curring and old and seek as jam! The Everlasting Cat!
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

The Udjat Team Info

Η Udjat Team ευθύνεται για τη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας.
The Udjat Team is responsible for weaving this site.

Αν σας ενδιαφέρει η επικοινωνία μαζί μας, δοκιμάστε το παρακάτω email:
If you are interested in contacting us, please use the email address below: