Καλώς ήλθατε,
Επισκέπτης
|
|
Χρήστο, σε ευχαριστώ για την ενημέρωση αλλά επίτρεψέ μου να κάνω δύο παρατηρήσεις. Η πρώτη αφορά σε μια συνολική υποκειμενική αποτίμηση (σε καμια περίπτωση ανάλυση) της κουβέντας που έγινε εδώ και προηγούμενα για το θέμα. Η δεύτερη παρατήρηση αφορά σε μια -και πάλι υποκειμενική- εκτίμηση της νομοθετικής διάταξης για την λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Ξεκινώντας από τη δική σου φράση παρατηρώ ότι ταυτίζεις το κοινωνικό ή/και φοιτητικό κινήμα με την έννοια της «φασαρίας» αφήνοντας έτσι να εκδηλωθεί η μομφή σου –τουλάχιστον ή και- η ιδεολογική σου αντίθεση στα γεγονότα των δυο τελευταίων χρόνων (χρονικό διάστημα καθόλου ευκαταφρόνητο, νομίζω). Επίσης γράφοντας «έλαβε τέλος» μοιάζεις να συναινείς στην κατάληξη της υπόθεσης και μάλιστα με μια ρεβανσιστική χροιά. Δεν υποστήριξες ποτέ το κίνημα και έτσι δε σε κατηγορώ για ασυνέπεια. Σέβεσαι τη νομοθετική εξουσία, ως απόφοιτος της Νομικής, και έτσι εγκρίνεις την κατάληξη του πράγματος. Μου γεννήθηκαν όμως πολύ εύλογες απορίες. Τόσο εσύ, όσο και άλλα μέλη της παρέας σου, όπως πχ ο Στάθης (και όχι μόνο) ταχθήκατε σθεναρά ενάντια στις κινητοποιήσεις και ταχθήκατε παράλληλα υπερ της ψήφισης του νομοσχεδίου. Δικαίωμά σας σαφώς και κανείς δε πρέπει να σας το στερήσει. Η απορία μου είναι η εξής: πώς ο πχ Στάθης γράφει πως «μια χούφτα μαλακισμένα» κινούν τα νήματα του αγώνα τη στιγμή που δυο μηνύματα πριν μάθαμε όλοι πως τα δίδυμα του Θανάση πρωτοστατούν στις καταλήψεις στο Πανεπιστήμιό τους. Με απλή λογική τα δίδυμα εξισώνονται με μια χούφτα μαλακισμένα. Βλέπετε την αντίθεση; Πώς είναι δυνατόν να θαυμάζεις και να αποθεώνεις τόσο έναν καλλιτέχνη που τόσο ο ίδιος (βλ. συναυλία στο Λυκαβηττό, συνέντευξη στην Αυγή κλπ) όσο και τα παιδιά του είναι φανερά υπερ των κινητοποιήσεων που εσύ αποδοκιμάζεις και κάποιοι φίλοι σου βρίζουν; Σε συνέχεια αυτής της απορίας, έρχεται κάτι που είχαμε πει και παλιότερα και προκάλεσε αντιδράσεις. Πώς είναι δυνατόν τόσο νέα παιδιά και που υποτίθεται ακολοθούν έναν μη-συμβατικό (δύσκολοι οι χαρακτηρισμοί) καλλιτέχνη να εκφράζουν τόσο έντονο συντηρητισμό; Ο όρος συντηρητισμός είναι δόκιμος για τις αντιδραστικές απόψεις στον φοιτητικό αγώνα, το όραμα για μια δωρεάν παιδεία, την αντίδραση σε δυτικότροπες εκπαιδευτικές πολιτικές και την δουλοπρεπή υποταγή στα κελεύσματα του εκσυχρονισμού (βλ. παγκοσμιοποίηση) ή ουσιαστικά την αποπληρωμή των δανείων. Με άλλα λόγια, αν εδώ συναντώ τόσο συντηρητισμό τι θα έπρεπε να περιμένω από τους θαυμαστές μη πολιτικοποιημένων ή ακόμα και συντηρητικών καλλιτεχνών; (Αυτή η απογόητευσή μου από τον πυρήνα της παρέας που συχνά ονόμασα groupies συν κάποιες άλλες ατυχείς συγκυρίες και μεθοδεύσεις κάποιου με έφεραν σε ρήξη μαζί σας. Με κανέναν μεμονωμένα δεν έχω ειλικρινά κανένα πρόβλημα. Θα το ξαναπώ, πως τα φαινόμενα είναι που με απασχολούν κι όχι οι ψυχές. Λέω, \"πες μου κάτι ψεύτικο, σαν την ηλεκτρονική επικοινωνία\" παραφράζοντας το ΘΠ). Επίσης πρέπει να επικαλεστώ και λόγια άλλων μελών της κοιλάδας που σοκαρισμένοι από τα όσα γράφθηκαν στο thread όχι μόνο θεωρησαν χαμένο χρόνο το να απαντήσουν αλλά σιχτίρισαν το φανατισμό σας, βρίσκοντάς τον κι αυτοί ασύμβατο με τις προσδοκίες τους από σας. Σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική πολιτική, θα επαναλάβω πως πρόκειται λίγο πολύ για το αποτέλεσμα της συνθήκης της Μπολόνια και του πνεύματος σύγκλισης με τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Δεν είναι παρά η αποπληρωμή των δανείων (βλ. Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, ΕΠΕΑΕΚ κλπ) τα οποία τόσα χρόνια όλοι οι ακαδημαϊκοί απομυζούν, είτε κατασπαταλώντας τα (βλ. οικονομικά σκάνδαλα Παντείου) είτε προσφέροντας μεταρρυθμιστικό (στα προγράμματα σπουδών) ή ερευνητικό έργο. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως αναγκαστικά θα εφαρμοστεί ο νόμος αλλά θα εφαρμοστεί πάνω στο ιδιοσυγκρασιακό και ιδιόρρυθμο υπόστρωμα της ελληνικής εκπαίδευσης και θα δούμε αποτελέσματα πολύ διαφορετικά από των οικονομικά ανεπτυγμένων χωρών. Για παράδειγμα, υποθέτω ότι θα δούμε τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων αλλά και την πιο ενεργή δράση του ιδιωτικού φορέα στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Θεωρητικά, θα δοθούν περισσότερες ευκαιρίες για μόρφωση αλλά και για απασχοληση ανθρώπινου δυναμικού (βλ. διδάσκοντες, γραμματείς κλπ). Επίσης ίσως δούμε την εισαγωγή διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια που ίσως συμβάλλει στην άνθιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (περισσότερες δαπάνες για έρευνα συνηθως υποσχονται περισσότερες ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη). Ξανά, δε βλέπω γιατί θα ήταν παράλογο να πληρώνουμε ένα λογικό ποσό για δίδακτρα και ενίσχυση της ανώτατης εκπαίδευσης, τη στιγμή που αγόγγυστα κατασπαταλούμε το οικογενειακό μας εισόδημα σε άχρηστα φροντιστήρια εδώ και δεκαετίες. Γιατί είναι πιο λογικό να ενισχύω την παραπαιδεία προσφέροντας μου μόνο (ψυχολογική) προστασία (ως άλλος νταβατζής) από τη Σκύλλα και Χάρυβδη των εισαγωγικών εξετάσεων και μηδέν γνώσεις; Γιατί αντ’αυτού να μην ενισχύσω την έρευνα στα ανώτατα ιδρύματα ή να μην έχω την επιλογή να σπουδάσω αυτό που επιθυμώ και όχι αυτό που «έτυχε να περάσω»; (Σε μια χώρα που πχ απόφοιτος των Οικονομικών ονειρεύεται μια θεσούλα σε ελληνικό σχολείο και πριν από αλλεπάλληλους διαγωνισμούς στο ΑΣΕΠ υπο-απασχολείται κάνοντας ιδιαίτερα, μπορείτε να δείτε τι σημαίνει ανάπτυξη). Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, είναι πως θα βρεθεί η ελληνική οικογένεια να πληρώνει ένα σκασμό λεφτά στα ιδιαίτερα/φροντιστήρια και θα πληρώνει και για δίδακτρα, πράγμα που τον μέσο έλληνα θα τον γονατίσει οικονομικά και θα οδηγηθούμε στο περίφημο άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των κοινωνικών τάξεων και ευρύτερες ανισότητες στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.<br><br>Το μήνυμα διορθώθηκε από τον/την: Πηνειώ, στις: 05/04/2007 17:03 |
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
|
Πηνειώ δε βρίσκω πρώτον γιατί συνδέεις τον καλλιτέχνη με τα παιδιά του. ¸στω ότι ο οποιοσδήποτε έχει ως πρότυπο το Θ.Π. Θα πρέπει να έχει και τα παιδιά του;
Δεύτερον δεν καταλαβαίνω γιατί συνδέες τις απόψεις ενός καλλιτέχνη με το έργο του. Με την ίδια λογική αν ο Θανάσης ήταν ρατσιστής θα έπρεπε σε αυτό το φόρουμ να είμαστε όλοι ¸λληνες και να κυνηγάμε τους ξένους; Ή μήπως αν ήταν ρατσιστής θα θεωρούσαμε το έργο του ανάξιο λόγου; |
ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΘΛΙΜΜΕΝΑ Μ' ΕΝΑ ΣΑΡΑΚΙ ΑΡΜΕΝΙΚΟ
http://stahiologiseis.blogspot.com/ (Αχ αυτό το φόρουμ αχ αυτό το φόρουμ --> τι νοσταλγικό που ακούγεται τώρα πια αυτό...)
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
|
Λένα, μοιάζει λογική η παρατήρησή σου αλλά δεν ευσταθεί και θα σου εξηγήσω γιατί.
Πρώτον, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε να μιλάμε όχι για το έργο του καλλιτέχνη αλλά και για άλλα πράγματα με αφορμή την κοινή αγάπη μας προς το έργο του. (Ο ίδιος εξάλλου ευχήθηκε κάποτε να γίνει μια αφορμή αυτό το φόρουμ για ουσιαστικότερη επαφή μεταξύ μας βλ. «Να χρησιμοποιήσετε την επικοινωνία μέσω της ιστοσελίδας σαν το πρώτο βήμα για μια ουσιαστικότερη επαφή μεταξύ σας» στη γωνιά του ΘΠ-πρώτη απόπειρα.) Δεύτερον, δε συνδέω κατά ανάγκη τον καλλιτέχνη με τα παιδιά του (αν και δε φύτρωσαν σε κανένα χωράφι- εκείνος τους εμφύσησε κάτι από τη σημερινή τους φύση) αλλά θέλω να επισημάνω την αντίθεση (αισθητικής υφής πιο πολύ) στο να αποκαλούμε «μια χούφτα μαλακισμένα» ΚΑΙ τα παιδιά του, ως «καταληψίες» (τι έκφραση!). Ιδανικά, θα περίμενα κάποιο σεβασμό γενικά στα παιδιά που αγωνίζονται. Δεν το είδα. ¸στω τότε θα περίμενα κάποιο σεβασμό στα παιδιά του καλλιτέχνη που αγαπάτε και θαυμάζετε και ξέρετε πως πού και πού σας διαβάζει. Πώς να το πω αλλιώτικα; Δε πάει όμορφα –που θα έλεγε και η γιαγιά μου. Θα μου πεις «αφού αυτές είναι οι απόψεις μας, να τις αλλάξουμε για να μη στεναχωρήσουμε τον ΘΠ?» Οχι, δεν εννοώ αυτό. Σεβασμό θα περίμενα και όχι τόσο οξυμένες αντιφάσεις. Τρίτον, θα επαναλάβω τον εαυτό μου λέγοντας ότι καταλαβαίνω ότι ο ΘΠ αν και έχει επιλέξει μια λιγότερο «ορμητική γραφή» (από τον μαύρο γάτο και το λεγεωνάριο πχ) ωστόσο σε κάθε ευκαιρία εκφράζει τις κοινωνικές και πολιτικές του ανησυχίες που είτε θέλουμε να το δούμε είτε όχι έχουν μια αναρχοκομμουνιστική χροιά. Άλλωστε το έχει παραδεχτεί και ο ίδιος δημόσια. Δείγματα της θέσης του (που οφείλει να έχει και έχει, γιατί εδώ στη γη ζει) βρίσκονται και στους χαιρετισμούς του για τον Μάη των Βαλκανίων και στις δηλώσεις περί μελλοντικού δίσκου με έντονο κοινωνικοπολιτικό στίχο αλλά και στη γενικότερη στάση του στα πράγματα κλπ. Δεν εξαιρείται θέλω να πω και δε μπορεί και να εξαιρείται από το τι συμβαίνει γύρω του. ‘Ο,τι κι αν ειναι δε παύει να είναι δημόσιο πρόσωπο και όσα λέει και κάνει να συνοδεύουν το εργο του. Θα πρέπει δηλαδή να είσαι διαμετρήματος και βιωμάτων και ηλικίας Θεοδωράκη για να σου «συγχωρέσει» ο κόσμος -μεταγενέστερες- αντιφάσεις. Κι ο Θανάσης δεν έχω δει να έχει μεγάλες αντιφάσεις εσωτερικά στο δημόσιο πρόσωπό του και εξωτερικά στο δημόσιο πρόσωπό σε σχέση με το έργο του. Επομένως τα «συν αυτώ» του έργου του δικαίως τον συνοδεύουν. Και επειδή τον συνοδεύουν περιμένει κανείς και να συνάδουν. Ελπίζω να σου απάντησα. (Και τώρα πρέπει να αποχωρήσω από αυτή τη κουβέντα γιατί προέχουν άλλες μου υποχρεώσεις. Εύχομαι να επικεντρωθούμε στο θέμα της αντίστασης στην εκπαιδευτική πολιτική παρά με εμμονή να ασχολούμαστε με το Θανάση ή/και το έργο του. Αλλά αυτό δεν είναι παρά μια ευχή...) Καλή συνέχεια. Π. |
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
|
Εγώ πάντως δεν βγάζω νόημα από αυτά που γράφει η Πηνειώ; Τι είναι τελικά αυτό που σε ενοχλεί, η μεταρρύθμιση ή το ότι το αναφέρουμε στο forum? Θα παρακαλούσα να γράφεις πιο σύντομα και περιεκτικά. Επί της ευκαιρίας ας παραθέσω κι εγώ την άποψή μου.
Πιστεύω ότι όσοι συμφωνούμε στο thread με μια αλλαγή είμαστε παθόντες, ¸χουμε ζήσει τη σαπίλα των ελληνικών Πανεπιστημίων και νιώθουμε ότι σπαταλήσαμε πολύτιμα χρόνια που θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε σε πιο ουσιώδης μόρφωση. Το αν το γράφουμε στο φόρουμ είναι επειδή θέλουμε να πούμε σε όλους τους γονείς που έχουν παιδιά σε τέτοια ηλικία να το ξανασκεφτούν καλά όταν θα δίνουν τεράστια ποσά στην παραπαιδεία, μετά στα έξοδα των φοιτητικών χρόνων (όπου ο φοιτητής-παιδί θα κάνει διακοπές και ανέμελη ζωή) και αργότερα που όταν θα έχει ένα πτυχίο χωρίς αντίκτυπο θα εξακολουθούν να να τα συντηρούν. Γιατί εντάξει, οι μεν καθηγητές βαριούνται να κάνουν μάθημα και αντιδρούν (άσε που με την αξιολόγηση θα πάρει πολύς κόσμος πόδι), οι δε φοιτητές δεν θέλουν να διαβάζουν παραπάνω και να χάσουν την ανέμελη φοιτητική ζωή (ξέρετε φραπέ, τάβλι κτλ.) αλλά οι γονείς δεν πρέπει να ξέρουν τι παίζεται; Γιατί δυστυχώς νομίζω ότι αυτοί βρίσκονται σε πλήρη άγνοια. Αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές να το ξανασκεφτούν, γιατί θα έρθει η ώρα που θα συνειδητοποιήσουν ότι χαράμισαν την εφηβεία τους στα φροντιστήρια και σπατάλησαν πολύτιμο χρόνο στα πανεπιστήμια μαθαίνοντας γενικές θεωρίες, για να πιάσουν μια δουλειά εντελώς άσχετη με το αντικείμενό τους και με μισθό πείνας για να επιβιώσουν. Αυτά. Εξηγήστε μου κάτι σας παρακαλώ: Γιατί αυτοί που αντιδρούν νομίζουν ότι η τρέχουσα κατάσταση είναι σωστή και μάχονται να την υπερασπιστούν; |
...
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
|
Ο λόγος της Πηνειώς είναι αρκετά εμπεριστατωμένος, έχει επιχειρήματα και είναι καθαρός. επίσης, θεωρώ ότι είναι δικαίωμα του καθενός να γράφει όσα κατεβατά επιθυμεί και όποιος θέλει ας τα διαβάσει. έχουμε δημοκρατία και ελευθερία λόγου τελευταία φορά που ήλεγξα...(μη σας βγουν τα μάτια με τον τρόπο που χρησιμοποιώ το ρήμα ελέγχω...)
φιλικά και ολίγον κουρασμένα ένα μάθημα πριν το πτυχίο... Φ. |
Δε μ' αναγνωριζετε γιατι ελειπα καιρο,
τα δακρυα μου δεν σας λενε κατι. Λοιπον, διηγηθειτε μου τι εγινε εδω να βρω ξανα του νηματος την ακρη. ...
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
|
Πηνειώ έγραψε:
Εύχομαι να επικεντρωθούμε στο θέμα της αντίστασης στην εκπαιδευτική πολιτική παρά με εμμονή να ασχολούμαστε με το Θανάση ή/και το έργο του. Αλλά αυτό δεν είναι παρά μια ευχή... Θεωρώ ότι η ευχή σου είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί εφόσον εσύ η ίδια, και κανένας άλλος πριν από σένα, έθιξες το θέμα \"Θανάσης\" στο παρόν topic στο οποίο συζητείται η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Και όχι μόνο έθιξες το θέμα \"Θανάσης\" αλλά και τα θέματα \"απόψεις του Θανάση\", \"στάση ζωής του Θανάση\", \"πολιτικές και κοινωνικές θέσεις του Θανάση\", \"απόγονοι του Θανάση και θέσεις και στάσεις αυτών ως προέκταση των στάσεων και των θέσεων του Θανάση. Σε αυτό λοιπόν το τόπικ κανείς άλλος δεν ασχολήθηκε με το Θανάση παρά μόνο εσύ, οπότε για ποιού την εμμονή μιλάς? Αυτή όλη η ανάλυση σχετικά με τις αρχές που πρεσβεύει ο Θανάσης και τα παιδιά του τι νόημα έχει πραγματικά δεν καταλαβαίνω. Και την ταμπελίτσα του αναρχοκουμμουνισμού από που και ως που έχεις την αρμοδιότητα να του την κολλάς στην πλάτη? Και μέσω ποιάς λογικής οδού καταλήγεις τελικά στο συμπέρασμα ότι όποιος εκφράστηκε σε αυτό το θέμα κατά των καταλήψεων έβρισε τα παιδιά του Θανάση μαλακισμένα (τελείως λαικίστικη συμπεριφορά κατά τη γνώμη μου, θεωρώ την όλη επέμβαση μια αποτυχημένη προσπάθεια εντυπωσιαμού). Και κλείνω και γω με μια ευχή: Εύχομαι οι νεαροί φοιτητές που αγωνίζονται σήμερα για την \"δωρεάν παιδεία\" να αγωνιστούν και αύριο ως επαγγελματίες για την μισθολογική εξίσωση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Γιατί εφόσον θεωρούν την παιδεία \"ως υπέρτατο αγαθό που πρέπει να διατίθεται δωρεάν\" δεν θα πρέπει αργότερα να ζητούν να το εξαργυρώσουν στην αγορά εργασίας. ¼μως όπως προείπα, και όπως όλοι καλά γνωρίζουμε, αυτό δεν συμβαίνει. Και ούτε κανείς από τους σημερινούς αγωνιστές θα πολεμήσει αύριο για να συμβεί. Τελικώς όπως ξαναματαπροείπα, κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και παπαγαλίζουμε κούφιες θεωρίες που κανείς μας δεν εφαρμόζει στη ζωή του. και η δική μου είναι μόνο μια ευχή<br><br>Το μήνυμα διορθώθηκε από τον/την: MeLiTzaNio, στις: 05/04/2007 21:57 |
I'll tell you all my secrets
But I lie about my past So send me off to bed forever more.
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.
|
Η Udjat Team ευθύνεται για τη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας.
The Udjat Team is responsible for weaving this site.
Αν σας ενδιαφέρει η επικοινωνία μαζί μας, δοκιμάστε το παρακάτω email:
If you are interested in contacting us, please use the email address below: