Από τα Νέα, Τρίτη 26/02/2008
ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ- ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Μια παράσταση χωρισμένη σε «Εκείνον» κι «Εκείνον»
Χάρη Ποντίδα
O Διονύσης Σαββόπουλος στο λάιβ έχει θεατρικότητα και εκτόπισμα στη σκηνή- αρετές που όσα χρόνια κι αν περάσουν, διατηρούνται.
Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου είναι το αντίθετο: ¼λη η σκηνική γοητεία του- για όσους την αναγνωρίζουν- είναι ο «ακαλλιέργητος» και ευθύς τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το κοινό. Σίγουρα δεν έχει γεννηθεί τραγουδιστής. Ούτε σόουμαν. Αλλά το προσπερνάει με ευθύτητα και αυτοσαρκασμό. Η ταυτότητά του είναι η αμηχανία του. Και η αίσθηση συλλογικότητας που έχει με τους μουσικούς του. Η δύναμή του πηγάζει από τα τραγούδια που γράφει- ό,τι πιο ανατρεπτικό, σουρεαλιστικό, ευφάνταστο έχουμε ακούσει, μουσικά και στιχουργικά, την τελευταία δεκαετία. Από αυτή την άποψη, το πολυσυζητημένο ντουέτο ΣαββόπουλοςΠαπακωνσταντίνου είναι καταδικασμένο, γιατί κάθε καλλιτέχνης είναι διαφορετικής «σχολής»: Ο ένας παίζει, ενώ ο άλλος είναι εμφανές ότι θεωρεί την ηθοποιία περιττή διαδικασία.
Κάθε καλλιτέχνης,επίσης, εκπροσωπεί κάτι πέρα από το ίδιο το τραγούδι.
Ο Σαββόπουλος είχε την τύχη να εκπροσωπήσει τη γενιά που κάποτε... εξερράγη, αλλά σήμερα είναι κατεστημένο. Άλλωστε και ο ίδιος είναι ένας άλλος σήμερα. Εκείνος που έχει τη σιγουριά της ιστορίας του και του ταλέντου του. Του αδιαμφισβήτητου δικαιώματος να έχει πάντα τον πρώτο ρόλο. Η σιγουριά αυτή τον κάνει απόμακρο στα μάτια της νεώτερης γενιάς. Τους αρέσει σκηνικά, αλλά από την άλλη κάτι δεν κολλάει. Ίσως γιατί και όλο αυτό που εκφράζει σαν ματιά ζωής είναι αντίθετο από αυτό που υπαινίσσεται ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Και αυτό βγαίνει στη σκηνή. Μουσικά είναι προσεγμένο το πρόγραμμα. Οι μουσικοί ένας κι ένας. Τα νέα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου που ερμηνεύει ο Σαββόπουλος εξαιρετικά. Αλλά τα συστατικά αυτά δεν φτάνουν για να δέσει η παράσταση που μοιάζει να είναι χωρισμένη σ´ αυτόν και σ´ εκείνον.
Τα καλύτερα:
Τα σόλι του Ινδού περκασιονίστα Σάτναμ Ραμγκότρα και της Βάσως Δημητρίου με το ούτι της.
Η ώρα που Παπακωνσταντίνου και Σαββόπουλος τραγουδούν μαζί το «Πέντε Μάγκες στον Περαία».
Ο Παπακωνσταντίνου στην «Παράγκα».
Ο Σαββόπουλος στο μικρόφωνο και η αίθουσα να σιγοψιθυρίζει στίχους του στα «Κιλελέρ», «Το Μακρύ Ζεϊμπέκικο για τον Νίκο», «Μ´ Αεροπλάνα και Βαπόρια», «Ας αρχίσουν οι χοροί»...
Και ο Παπακωνσταντίνου στη σκηνή και μέλη από το φαν κλαμπ του- οι λεγόμενοι «Κοιλαδίτες» (των Τεμπών)- να του θυμίζουν τραγούδια και να φωνάζουν ρυθμικά Θα-νά-σης.