Καλώς ήλθατε, Επισκέπτης

ΘΕΜΑ: "Η βροχή από κάτω" - Οι εντυπώσεις του τύπου

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3037

*Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και «Η βροχή από κάτω»


Αποδομεί τη μουσική αλλά ...«αβάν-γκαρντ» δεν είναι


«Η βροχή από κάτω». Ηδη από τον τίτλο ο καινούργιος δίσκος («Λύρα») του Θανάση Παπακωνσταντίνου φανερώνει τις προθέσεις του. «Προσπάθησα -ενδόμυχα- να προσεγγίσω το παράδοξο», γράφει στο σημείωμά του ο Λαρισαίος μουσικός. «Δύσκολος δίσκος για τα ραδιόφωνα», μας προκαταλάμβανε κι ένας παραγωγός κατηφορίζοντας χθες την Κολοκοτρώνη για την πρώτη ακρόαση μιας δουλειάς, που φτάνει τέσσερα χρόνια μετά την «Αγρύπνια». Ναι, δύσκολος. Για την εποχή που βασιλεύει το τραγούδι μιας χρήσης και που πολλοί δημιουργοί αναμασούν βιαστικά την επιτυχία τους με την κάννη της δισκογραφικής τους εταιρείας στην πλάτη.



Αλλά ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου είχε εξαρχής το πείσμα να διεκδικεί τον χρόνο που χρειάζεται για να εξελίσσει το προσωπικό του μουσικό ιδίωμα, με την εμμονή του ζωγράφου που ξεκινά από την παραστατικότητα για να ανακαλύψει την αφαίρεση.

Δεν είναι τυχαίο ότι παραμένει στη Λάρισα, δίνει σπάνια συνεντεύξεις, δεν μιλάει πολύ και στην προσωπική επαφή ο τρόπος του βρίσκεται τόσο στον αντίποδα των δημοσίων σχέσεων, ώστε να αναρωτιέσαι αν είναι ψυχρός ή ντροπαλός. Τον «ξεκλειδώνουν» οι δίσκοι του. Και όσο πιο «δύσκολοι» είναι τόσο περισσότερο ανακαλύπτει κανείς τις διαθέσεις του.

Δεκατρία κομμάτια κι ένα «κρυφό», παιγμένα ζωντανά στο στούντιο ή «εργαστηριακά» στο κομπιούτερ, περιλαμβάνει αυτή η δουλειά, που βάζει κι ένα ερωτηματικό στην κατάταξη του Παπακωνσταντίνου στους «τραγουδοποιούς». Πιο μουσικός από ποτέ αλλά και πιο αποφασισμένος από ποτέ να αποδομήσει τη μουσική φόρμα σ' ένα σύμπαν κάθε λογής ήχων. Από τη φωνή του Νίκου Καρούζου στα δικά του «Σύντομον» και «Credo» μέχρι το γέλιο της Μάρθας Φριτζήλα. Από βυζαντινές μνήμες μέχρι τα «ξεκούρδιστα» πνευστά της τζαζ, τις μνήμες της Ανατολής, τα σκοτάδια της ροκ παράδοσης, τις ηλεκτρονικές «λούπες» και το αποστειρωμένο ηχητικό περιβάλλον ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Το 'λεγε και ο ίδιος χθες: τα ηχητικά στοιχεία του είναι «σαν δομικά υλικά που παίρνει κανείς από ένα γκρεμισμένο σπίτι». Στο αβάν-γκαρντ σπιτικό του τα υλικά αυτά δεν χάνουν την αυτονομία τους. Από το απολύτως εικαστικό «περιτύλιγμα» του δίσκου μέχρι και το άκουσμά του, τα υλικά είναι εμφανή, είναι ετερόκλητα αλλά λειτουργούν και υπέρ μιας ομοειδούς ατμόσφαιρας που έχει κάτι το απόκοσμο, το οικείο, το εγκεφαλικό και το χοϊκό ταυτόχρονα.

Ο ίδιος, πάντως, δεν δέχεται ότι είναι αβάν-γκαρντ: «Οχι, δεν είμαι μπροστά εκεί που χρειάζεται να σκάβεις το λάκκο. Θεωρώ άλλωστε ότι πάντα χρειάζεται το παλιό ως εστία».

Οπως η μουσική του δεν είναι ακριβώς μουσική, αλλά ένα μουσικό «τριπ», έτσι και τα τραγούδια του δεν είναι ακριβώς τραγούδια. Δεν έχει στίχους, κουπλέ και ρεφρέν εδώ. Εχει όμως τη Sara: «Κι όμως εσύ Sara δεν φοβάσαι τα φρούτα του πάθους, κυλά το δηλητήριο στο σώμα σου Sara κι όπου να 'ναι σου χαρίζει τα μαύρα φτερά...». Κι έχει ακόμα από ένα τραγούδι για τα «Μολύβια των Μαραγκών» μέχρι μια παραλλαγή της «Αϋπνης πόλης» του Λόρκα. «Τα τραγούδια, λέει, είναι ευθύβολα, αλλά βάζουν όρια. Σου δείχνουν το δρόμο να βαδίσεις...».

Είναι σαφέστερο από ποτέ ότι ο Παπακωνσταντίνου θέλει να μας κάνει να χάσουμε τον (πεπατημένο) δρόμο. Αλλωστε σ' αυτό το γεμάτο ένταση, άγριο και σκοτεινό «σάουντρακ», που μόλις παρέδωσε στην κυκλοφορία, ασφαλής οδηγός είναι μόνον οι συνειρμοί. Ο δίσκος ακούγεται ολόκληρος. Το είπε και ο ίδιος μιλώντας για «κομμάτια που δεν ακούγονται χωριστά, αλλά μαζί, και μάλιστα κατά μόνας».


Από την Ελευθεροτυπία....
Overhead the albatros hangs motionless upon the air and deep beneath the rolling waves in labyrinths of coral caves.....
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3038

Ορχηστρικά ακούσματα από το Θανάση Παπακωνσταντίνου

22-03-2006

Θα περάσουν λίγοι ακόμη μήνες μέχρι οι θαυμαστές του Θανάση Παπακωνσταντίνου να ακούσουν καινούργια τραγούδια του στο γνωστό ύφος που μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Προς το παρόν ο δημοφιλής δημιουργός μάς καλεί να απολαύσουμε μια άλλη πλευρά του μέσα από τον ολοκαίνουριο δίσκο του «H βροχή από κάτω».

«Δίσκος που ακούγεται ολόκληρος και κατά μόνας», όπως επισήμανε ο ίδιος στη χθεσινή παρουσίαση του δίσκου, στην οποία προχώρησε για πρώτη φορά «ίσως επειδή δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το αποτέλεσμα» σχολίασε. Tα περισσότερα από τα κομμάτια του νέου δίσκου είναι ορχηστρικά κι έχουν επενδύσει ταινίες και θεατρικές παραστάσεις («O βασιλιάς» του Nίκου Γραμματικού, «H μοιρασιά του διαβόλου» του KΘBE), ενώ είναι, ασφαλώς, όλα χαμηλότονα.

«Tα πράγματα σήμερα είναι τόσο κραυγαλέα. Aυτό που ήθελα ήταν να αναγκάσω τον κόσμο να ακούσει με προσοχή» τόνισε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, που αυτή τη φορά χρησιμοποίησε πολλά samples και εργάστηκε επί δύο χρόνια απέναντι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του για το αποτέλεσμα.

«Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό λέγεται δημιουργία, αλλά τα samples είναι σαν παίρνεις υλικά από ένα γκρεμισμένο σπίτι προκειμένου να χτίσεις ένα καινούργιο» ισχυρίστηκε.
Oσον αφορά στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά τη διαδικασία της σύνθεσης των καινούργιων του τραγουδιών και στο εμφανώς διαφορετικό ύφος τους σε σχέση με τις παλαιότερες δουλειές του, τόνισε ότι «με βοήθησε να βγάλω συναισθηματικά τοπία που διαφορετικά δεν θα έβγαιναν. Kάθε φορά έχω την ανάγκη και τη διάθεση να κάνω διαφορετικά πράγματα, πάντα όμως υπάρχει η εστία, το μέρος που ξέρουμε ότι μας περιμένει να επιστρέψουμε όπου κι αν ταξιδέψουμε. Mας χρειάζεται το παλιό και το οικείο».
Mέχρι το τέλος του χρόνου ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου θα έχει κυκλοφορήσει κι άλλο δίσκο με τραγούδια πιο οικεία σε σχέση με ό,τι έχουμε ακούσει ως σήμερα από τους δίσκους του, που αποτελούν και επιλογές στις ζωντανές του εμφανίσεις.

«Tραγούδια που τα φυλάω στο μαντρί και σύντομα θα τα αφήσω να βγουν έξω», όπως είπε ο ίδιος. Eπιπλέον, δουλεύει για τη μουσική δύο ταινιών μικρού μήκους. Oσον αφορά στο συναυλιακό του πρόγραμμα, αυτό θα ξεκινήσει από το καλοκαίρι, αφού «βαριέμαι να λέω συνέχεια τα τραγούδια μου. Θέλω να τα αφήνω για λίγο πρώτα».


Από τον Ελεύθερο Τύπο...
Overhead the albatros hangs motionless upon the air and deep beneath the rolling waves in labyrinths of coral caves.....
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3040

  • Anel
  • Anel's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Πλατινένιος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 768
  • Κάρμα: 0
Χρήστο άφησες και τίποτα που να μην το έχεις βρει?? :blink: :blink:
ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΘΛΙΜΜΕΝΑ Μ' ΕΝΑ ΣΑΡΑΚΙ ΑΡΜΕΝΙΚΟ

http://stahiologiseis.blogspot.com/

(Αχ αυτό το φόρουμ
αχ αυτό το φόρουμ --> τι νοσταλγικό που ακούγεται τώρα πια αυτό...)
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3043

Δεν κοίταξα μόνο τις αθλητικές οι οποίες επικεντρώνουν στην ΑΕΛ σήμερα (18,45 με ΟΣΦΠ) και την κατηγορία Εσπρεσοτράφικ...
Overhead the albatros hangs motionless upon the air and deep beneath the rolling waves in labyrinths of coral caves.....
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3046

  • Jean Marinaque
  • Jean Marinaque's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Συντονιστής
  • Καταχωρήσεις: 524
  • Κάρμα: 0
Λοιπον θετω το εξης θεμα.

Πιστευω πως Χρηστος πρεπει να μετανομαστει σε Κουγιας. Τι λετε?
Δεν εχει αφησει τιποτα να πεσει κατω
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

Re: Εντυπώσεις του τύπου 18 έτη 2 μήνες πριν, #3048

  • Φοινίκη
  • Φοινίκη's Avatar
  • ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ/Η
  • Πλατινένιος Χρήστης
  • Καταχωρήσεις: 555
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 3
  • Κάρμα: 16
\"Είναι κάτι καινούργιο για μένα και ίσως είναι η πρώτη φορά που νιώθω τόσο σίγουρος για το αποτέλεσμα...\"


:laugh: Μάλλον \"που δεν νιώθω\" πρέπει να είπε ... Στο απόσπασμα από τον ελεύθερο τύπο το \"λέει\" σωστά.
Το καλό σου το καλό μου
Ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει τη δημόσια πρόσβαση σύνταξης.

The Udjat Team Info

Η Udjat Team ευθύνεται για τη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας.
The Udjat Team is responsible for weaving this site.

Αν σας ενδιαφέρει η επικοινωνία μαζί μας, δοκιμάστε το παρακάτω email:
If you are interested in contacting us, please use the email address below: