Οι «εκτός έδρας»
Ενας ένας οι μύθοι της σόουμπιζ καταρρίπτονται. «Κανονικά» καριέρα κάνουν μόνο οι παροικούντες την πρωτεύουσα. Αυτοί που τρέχουν όπου είναι τα φλας, οι κάμερες, η λάμψη, οι συναναστροφές με τους παράγοντες, και στις αυλές των παραγόντων. Αλλο καριέρα όμως και άλλο δημιουργία. Η πρόσφατη τραγουδιστική πραγματικότητα απέδειξε ότι στη μουσική τουλάχιστον αυτοί που επέλεξαν να μείνουν στον τόπο τους καθόλου δεν έχασαν την έμπνευσή τους - εφόσον... έχουν. Και δεν μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη, που έχει τιμήσει τη δισκογραφία με δεκάδες περιπτώσεις εξαιρετικής αρμονίας (Παπάζογλου, Μάλαμας, Αγγελάκας, Χειμερινοί Κολυμβητές, Ξύλινα Σπαθιά κ.ά.), μιλάμε για τους περιφερειακούς που έρχονται, «χτυπάνε» και φεύγουν. Τους «εκτός έδρας», που προτιμούν τη δυσκολία από την αδιέξοδη ευκολία. Αυτούς που γυρίζουν πίσω στη γενέτειρα για να χαρούν τη ζωή και να την κάνουν τραγούδι. Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου ζει στη Λάρισα, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να κάνει φανατικούς ακροατές σε όλη την Ελλάδα. Οι Πατρινοί Raining Pleasure έδωσαν μια βροντερή απάντηση σε όσους θεωρούσαν ότι η περιφέρεια υπολείπεται ταλέντων. Οι Κόρε. Υδρο. ζουν στην Κέρκυρα, ο Νίκος Χαλβατζής στην Κοζάνη, οι Infidelity έχουν «έδρα» τους το Κιλκίς. Οι «εκτός έδρας» δεν είναι εκτός παιχνιδιού. Η τεχνολογία μείωσε δραματικά τις αποστάσεις, ενώ η φτήνια της καλλιτεχνικής ζωής στην πρωτεύουσα απωθεί τους ανθρώπους που δεν είναι διατεθειμένοι να καθησυχάσουν το ταλέντο τους με εμφανίσεις στα πρωινάδικα τα οποία υπόσχονται - ψευδώς - πωλήσεις δίσκων. Επειτα, οι περισσότερες παραγωγές είναι των ίδιων των καλλιτεχνών. Οι δισκογραφικές έχουν μάτια και κονδύλια μόνο για τα παιδιά των ριάλιτι, οπότε αφού το παιχνίδι δεν παίζεται πλέον στη λεωφόρο Μεσογείων (έδρα των περισσότερων δισκογραφικών) μπορεί να παιχτεί οπουδήποτε αλλού. Και να είναι συχνά καλύτερο, σίγουρα ειλικρινέστερο και επί της ουσίας.
ΑΝΝΑ ΒΛΑΒΙΑΝΟΥ
Το ΒΗΜΑ, 18/02/2007 , Σελ.: C09
Κωδικός άρθρου: B14994C093
ID: 283847